Home » Het Mediafonds in Leiden ziet toch een toekomst

Het Mediafonds in Leiden ziet toch een toekomst

Door Harry Verheijen
kosten pr bureau

Eerder was besloten om het Mediafonds in Leiden vanaf 2023 niet meer te financieren door de gemeente. Desondanks heeft de gemeenteraad toch besloten om toch nog twee jaar langer het Mediafonds te financieren. Het voorstel werd tijdens de begrotingsbehandeling ingediend en aangenomen, net zoals de opknapbeurt voor de stationstunnel de Vink. Ook heeft het fonds bekendgemaakt welke projecten er de komende tijd gerealiseerd, deze zullen hierna verder worden toegelicht.

Onderzoek naar journalistiek

Vanaf volgend jaar gaan er verschillende docenten en studenten uit vijf universitaire opleidingen onderzoek naar de journalistiek in Leiden. Hierbij wordt er gekeken naar het verleden, het heden en de toekomst van journalistiek. Al deze onderzoeken en verhalen worden samengebracht op 3 november 2022 op de dag van de Leidse Journalistiek. Ook wordt er een journalistieke stadswandeling samengesteld en een pop-up tentoonstelling gemaakt.

 

De gemeenteraadsverkiezingen

Onderzoeksjournalist van Ijsbrand Terpstra zal in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022 zich gaan duiken in het verkiezingsprogramma. Hierbij zal hij niet alleen kijken naar het heden en de toekomst maar zal hij ook een kritische terugblik hebben op wat er in het verleden allemaal is belooft en bereikt. Dit zal zich vormen in een twaalfdelige serie.

 

Een podcast over Leiden

Andy Clark en Gerry van Bakel zullen voor Leiden een podcast over armoede in Leiden gaan maken. Naar aanleiding van het nieuwe armoedebeleid in Leiden maakten zij ook al een serie genaamd “Geen rooie cent”. Ze gaan dan ook als gevolg daarop met verschillende oude gesprekspartners van toen in gesprek om te kijken hoe dat heeft uitgepakt.

 

Public relations

Naast alle mooie projecten die kunnen worden gerealiseerd met de financiële steun van de gemeente is het Mediafonds ook goed voor bedrijven in Leiden. Met de verschillende vormen van media kunnen er door PR bureaus public relations worden opgebouwd.  Deze zorgen voor een betere band met klant en dus een hogere conversie, omzet en winst voor bedrijven. Dat de kosten voor een PR bureau worden gefinancierd door de gemeente is onwaarschijnlijk maar de toenemende bekendheid van een bedrijf door middel van PR is het al meer dan waard.

Lees ook:  Wethouder Abdelhaq Jermoumi leest voor bij SPL peuterspeelzaal De Mors

Related Articles

Laat een reactie achter