[ad_1]

30 november 2021
LEIDEN – René de Jong heeft de Gouden Speld van de stad Leiden gekregen uit handen van wethouder Paul Dirkse. Dinsdag kreeg hij deze onderscheiding bij zijn afscheid na 13 jaar als bestuurslid van het bedrijf. Dit gebeurde tijdens een vergadering van de Raad van Commissarissen van LEIDEN&PARTNERS, voorheen Leiden Marketing.
In 2008 begon de Jong als Algemeen Lid van het bestuur en was daarmee vanaf het begin bij Leiden Marketing in dienst. In 2013 werd hij voorzitter van de Raad van Commissarissen. Gedurende zijn bestuurslidmaatschap is het bedrijf ontwikkeld tot een organisatie die Leiden steeds beter wist te positioneren als stad om te wonen, studeren, winkelen, recreëren en werken. Zij wonnen in 2019 de Nationale City Marketing Trofee voor beste citymarketingorganisatie van Nederland. Leiden steeg op diverse marketinglijstjes en slaagde om in 2020 de vijfde congresstad van het land te worden. Daarnaast droeg het bedrijf eraan bij dat Leiden zich in 2022 één jaar lang City of Science mag noemen.
Naast zijn inzet voor Leiden Marketing was en is de Jong voor andere organisaties ook actief. Mede door zijn inzet voor Leiden Marketing en de andere bedrijven is Leiden (nationaal en internationaal) op de kaart gezet.
[ad_2]
Bron: https://www.unity.nu/artikelen/leiden/gouden-speld-van-de-stad-leiden-voor-ren%C3%A9-de-jong
